Els veritables influencers


La era de la postmodernitat i les xarxes socials produeixen subjectivitats d’allò més estranyes. Però semblen ser igual d’estranyes com d’atractives per alguns, sobretot pels més joves. Els influencers en són un cas. Són persones humanes que es dediquen professionalment i a través de les xarxes socials a influenciar als usuaris a favor d’una o altra marca o empresa. És a dir, són part d’una estratègia de
màrqueting. És pura vanitat! Vanitat que ve de buidor, de zero. El fet és que utilitzen les mil i una estratègies per manipular als joves en favor seu amb la única intenció d’aconseguir més clics que per aquesta persona humana representen diners, en alguns casos molts diners. Així de senzill.

Fent un salt quàntic em situo als veritables influencers, als que tenen la llibertat de ser amb la seva càtedra una bona influència pels nens i nenes de les escoles. Jo faria obligatòria una plaça o monument a cada poble, ciutat o barri en honor als mestres. Cadascú a la seva manera proven d’influir amb tot allò que saben i de la millor manera possible als seus alumnes perquè siguin persones de profit i estiguin bé. L’altre dia vaig llegir una carta curta* però incisiva que va escriure Albert Camús al seu mestre de primària quan va rebre el Premi Nobel de Literatura. A Camús, de família molt pobre i orfe de pare, mort a la guerra, el mestre el va preparar de franc perquè pogués optar a una beca al liceu Bugeaud d’Alger Aquests són els verdaders influencers!

Febrer 2018